افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نکاتی درخصوص نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی + معرفی گیاهان مناسب برای منزل

  • کد خبر: ۱۷۵۶۰۷
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
نکاتی درخصوص نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی + معرفی گیاهان مناسب برای منزل
در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از گل و گیاهان آپارتمانی خود مراقبت کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، شاید همه‌ی ما در خانه تعدادی گل و گیاه داشته باشیم؛ وجود گل و گیاه در محل زندگی، به آن حس نشاط و شادابی می‌بخشد.

زمانی که در خانه نشسته‌اید، تماشای منظره‌ی تلالو نوری که به گیاهان می‌تابد، حس دل انگیزی درون شما ایجاد می‌کند و زمانی این حس دل انگیز تداوم خواهد داشت که شما گیاهانی سالم و شاداب را در منزل داشته باشید.

اکنون در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چگونه در خانه گیاهانی شاداب و با طراوت داشته باشیم.

چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنیم؟

نکاتی درخصوص نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی + معرفی گیاهان مناسب برای منزل

فراهم کردن اکسیژن کافی

همانطور که می‌دانید گیاهان موجودات زنده ا‌ی هستند که مانند سایر موجودات زنده تنفس میکنند و برای این تنفس نیاز به اکسیژن دارند و اگر اکسیژن کافی در اختیار گیاه نباشد آن طراوت و شادابی خود را نخواهد داشت. یکی از راه هایی که به افزایش اکسیژن کمک می‌کند تهویه ‌ی هوا است برای این کار کافی است تا صبح زود پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه  وارد خانه شود و گیاهان با استشمام این هوای تازه جانی دوباره بگیرند.

نور

گیاهان برای ساخت موادغذایی و تداوم حیات نیاز به نور دارند . در طی فرآیندی به نام فتوسنتز در گیاهان، نور عاملی است برای ساخت مواد غذایی مانند کربوهیدرات ها که باعث تداوم و بقای گیاهان می‌شود. البته احتیاجات همه‌ی گیاهان به نور یکسان نیست و گیاهان بر اساس نیاز نوری شان به نور نیاز دارند.به این ترتیب اگر گیاهانی که به نور کم نیاز دارند در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند سبب رنگ پریدگی،زردی یا خشکی گیاه خواهد شد.

آبیاری

آب مایه ی حیات است ولی همین آب اگر زیاد به گیاهان داده شود باعث می‌شود تا ریشه‌ی گیاه پوسیده شود و اگر ریشه ای برای گیاه نباشد گیاه از بین خواهد رفت.دلیل پوسیدگی ریشه به این دلیل است که چون تمام خلل و فرج خاک از آب پر می‌شود ریشه هوایی برای تنفس نخواهد داشت و پوسیده خواهد شد پس باید در آبیاری به گیاهان حد تعادل را رعایت کنیم به همین دلیل سوراخ هایی در زیر گلدان ها تعبیه شده تا این آب اضافی خارج شود و تنفس ریشه به درستی صورت گیرد.

حرارت 

دمای مناسب برای رشد اکثر گیاهان آپارتمانی بین ۱۸ تا ۲۴ الی ۲۷ درجه‌ است.

خاک

خاک گیاهان آپارتمانی را معمولا با کمی ماسه مخلوط می‌کنند تا بافت خاک خیلی سفت نباشد اگر بافت خاک فشرده و سفت باشد در جریان هوا اختلال به وجود می‌آید و اکسیژن به اندازه‌ی کافی در دسترس گیاه نخواهد بود. همچنین برای رشد ،گیاهان نیاز به مواد مغذی دارند برای همین لازم است  تا در زمان دیدن رشد ضعیف گیاهان آپارتمانی که می‌تواند نشانه‌ای از کمبود عناصر ضروری و نیاز به کوددهی باشد اقدام به دادن کودهای مناسب به گیاه کنید اما بسیاری از پرورش دهندگان توصیه می‌کنند که منتظر دریافت این سیگنال‌ها نباشید و با توجه به چرخه رشد گیاه خودتان تمهیدات لازم را برای تغذیه گیاه با استفاده متناوب از کود به میزان توصیه شده بیندیشید. بعد از مدت معین باید گلدان تعویض گردد؛ این مدت زمان برای گیاهان مختلف متفاوت است؛ اما به طور کلی زمانی که ریشه ها به سوراخ های ته گلدان رسیده باشند، باید گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید.

رطوبت 

در زمستان و با سرد شدن هوا در خانه های خود وسایل گرمایشی را روشن می‌کنیم این وسایل با کاهش رطوبت خانه باعث می‌شوند تا کمبود رطوبت در گیاهان خود را بصورت قهوه ای  شدن نوک برگهایشان نشان دهد بنابراین می‌توان با اسپری آب رطوبت را در حد تعادل نگه داشت.

توجه به آفات و بیماری‌ها

آفات به موجوداتی گفته می‌شود که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به گیاهان آسیب می‌رسانند و باعث جلوگیری از رشد گیاه می‌شوند. با دیدن اولین علایم گلدان آسیب دیده را از بقیه جدا کنید .اگر آفت انتشار پیدا کرد با استفاده از سموم ارگانیک و شیمیایی، آفت کش ها، هرس کردن گیاه، شستن گیاه با آب ولرم و... گیاه‌تان را نجات دهید. از قدیم گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان است پس می‌توان با انتخاب گیاهانی که در موقع خرید سالم و عاری از بیماری و آفات هستند، شانس ابتلا را کاهش دهیم. 

چند گیاه آپارتمانی و نحوه ی نگهداری از آن ها

حسن یوسف

نکاتی درباره‌ی نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی + معرفی گیاهان مناسب برای منزل

رنگ آمیزی برگ های حسن یوسف با زیبایی و تنوع ویژه اش آن را از هر گیاه دیگری متمایز می‌سازد.این گیاه در منازل باید در محل روشن نگهداری شود تا رنگ برگ های خود را حفظ کند.گیاهی پر رشد بوده و بلافاصله بعد از ظاهر شدن خوشه‌ی گل باید قطع شود.حذف جوانه ی انتهایی باعث رشد شاخه های فرعی شده و گلدان پر شاخه و از نطر تعداد برگها متراکم تر می‌شود.

دما: گرم

نیازآبی: بالا

خاک: ترکیب معمولی (نه بافت سفت و نه بافت سست)

نور: زیاد(غیر مستقیم)

رطوبت: متوسط

کود: به مقدار زیادی مواد غذایی احتیاج دارد.

سانسوریا

نکاتی درباره‌ی نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی + معرفی گیاهان مناسب برای منزل

گیاه ماری یا سانسویا بومی نواحی گرم آفریقا است. نگهداری این گیاه در خانه به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند و همچنین می‌تواند انرژی های منفی را از خانه دور کند.سانسوریا شاید پر طاقت ترین گیاه درون خانه ای باشد و تقریبا فناناپذیر است.

دما: گرم

نور: سایه تا سایه آفتاب

نیاز آبی: کم

خاک: معمولی

رطوبت: کم

سینگونیوم

نکاتی درباره‌ی نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی + معرفی گیاهان مناسب برای منزل

این یک گیاه بومی از آمریکای جنوبی و مرکزی است. از ویژگیهای سینگونیوم تغییر شکل برگها با افزایش سن است در گیاه جوان برگ ها نیزه ای بوده و با افزایش سن لبه دار می‌شود.

دما: گرم

نیاز آبی: متوسط

نور: سایه تا سایه آفتاب

رطوبت: زیاد

خاک: خاک مملو از مواد آلی    

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->